söndag 21 november 2010

Pysselvinst

Idag är det en månad kvar till jag och maken drar på smekmånad till Thailand och Bali. 3 1/2 lååånga veckor kommer vi att vara borta och det är som gör att vi orkar jobba till max nu. Förra veckan var jag på en liten Sverigeturné och modererade ett seminarium om entreprenörskap i skolan för Svenskt Näringslivs räkning, vilket var jättekul! Jag ska även ut en sväng under veckan som kommer. Robban i sin tur har sin slututställning på Berghs till veckan, så han har jobbat för fullt inför det. Plus att vi har en massa annat att göra. Det är kul, men andra saker som t ex pyssel och bloggande får lida lite för det. Ju mer jag jobbar, desto mindre bloggar jag. Men jag hoppas på att det kommer att bli ändring på det snart. Det har redan trillat in beställningar på handgjorda julkort och smycken till julklappar, så jag kommer att prioritera mitt pysslande mer framöver.

På ett forum för pysslare ligger det då och då uppe utmaningar och tävlingar som man får delta i. Den senaste tävlingen låg uppe under Halloween och utmaningen var att skapa ett kort utifrån en skiss. Det var en bra och inspirerande skiss, så självklart var jag med i tävlingen. Efter en omröstning bland forumets medlemmar visade det sig att mitt bidrag kom på en 3:e plats och att jag vann ett presentkort hos tävlingsvärden! Gissa om jag blev glad! Det var min första pysselrelaterade vinst någonsin och det gav mig inspiration att skapa ännu mer! Här ska pysslas! =)

Kortet som resulterade i min 3:e plats. 
Stämpeln kommer ifrån mina nya favoritstämplar KimmieStamps.


Ett annat tävlingsbidrag i lite mer vintagestil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar