onsdag 9 november 2011

Att ge för att ge

På kursen som jag berättade om i senaste inlägget fick jag flera nya tankar om hur jag hittills valt att leva mitt liv och hur jag vill leva i framtiden. Efter många processer var en av mina viktigaste insikter att jag vill bli bättre på att visa uppskattning och ge beröm till de jag tycker om. Jag mår bra när de som står mig nära mår bra.

Visa uppskattning kan man göra på många sätt. Att berätta vad någon annan betyder för mig, är ett av mina favoritsätt. Jag tror att det är lätt att tro att folk bara ska veta det. Genom tankeläsning eller nåt. Men det berör verkligen. Prova, om du inte tror mig!

Jag testade detta under några månader förra året. Varje torsdag hyllade jag en person som inspirerar mig i en Thursday Tribute. Jag gjorde också ett handgjort kort och skickade hem till personen där jag skrev hur de påverkat mig och vad de betydde för mig. Det var jättekul och blev väldigt uppskattat!

Nu har jag tänkt att jag ska testa detta med mina vänner. Kanske inte lika kul för er bloggläsare kanske, som inte kommer att få lika mycket inspirerande länkar, men desto viktigare för mig. Korten kan jag dock visa upp. Jag började direkt jag kom hem och skickade min första kärleksförklaring till en mycket go vän. Så snart hon mottagit kortet skrev hon att jag inte bara hade gjort hennes dag, utan hela hennes månad! =)

En kärleksförklaring till min fina vän

Under denna veckan fick en av mina finaste jobbarkompisar veta att hon fått ett nytt jobb. Ett drömjobb. Underbart! Segrar ska firas och därför tyckte jag att hon var värd en stor bukett med färgglada blommor och ett alldeles eget kort. Även hon blev så glad att jag tyckte mig se hennes ögon lite extra blöta.

Ett kort till en tjej som fått ett drömjobb

Så vad kan man säga om detta. Att göra folk glada är så enkelt och så underbart samma gång. Det handlar bara om att se och bry sig om. Och att ge för att ge, inte att ge för att få.

3 kommentarer:

  1. Fantastiskt läckra kort!! Jag hoppas att du kan komma och pyssla på Mea Vita nån gång - vore kul att ses! :)

    SvaraRadera
  2. Hej Lina!
    Hoppas allt är bra med dig.
    Du är så grymt duktig på allt du gör! Har tipsat om din blogg på www.telegrafhuset.se Kramar Sofie

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt fina kort och härliga tankar. Vi är nog dåliga på att visa vår uppskattning lite till mans. Du däremot är ju duktig på det. Jag var ju en av de lyckliga som du hyllade på dina torsdagar och jag blev helt galet glad! :D
    Kram på dig!

    SvaraRadera