måndag 7 juli 2008

Vi har blivit med bil!

Den här helgen visade sig bli upp-och-ner-vända-världen. Det här var första helgen på väldigt länge där vi medvetet inte planerat in något, utan bara skulle ta det lugnt och njuta av varandra och stillheten. Men det blev inte alls som vi tänkt oss.

Hela fredagen hade jag sett fram emot att få grilla. Allt var perfekt: Solen sken, jag hade köpt mig en vinflaska, köttet låg på marinering, jag skulle gå hem tidigare från jobbet, jag hade en Halluomi som vi skulle grilla till förrätt och jag hade till och med tagit en omväg förbi affären för att köpa färska chamoinjoner som vi skulle marinera och grilla de också. Det började lite fel när det visade sig vara omöjligt att gå hem lite tidigare och med endast 3 veckor kvar till mitt EM kommer att gå av stapeln så kom jag snarare hem senare än vanligt. Nåväl, solen sken ju ändå och vi hade ju ändå hela helgen på oss så vad gjorde ett par timmar hit eller dit.

När jag kom hem hittade jag en otroligt arg Robban. Det ni kanske inte vet om Robban är att han är väldigt sällan arg, men när han väl blir arg så är han envis. Det bor en gubbe här i huset som finns för att hålla ordning på allt och alla och han gillar inte att vår grill står ute. Den står inte alls i vägen utan i skogsbrynet, men när vi kommer ut dagen efter vi har grillat så är grillen alltid kastad i skogen. Robban är inte den som är den, utan envis som han är så bär han alltid ner grillen igen och ställer tillbaka den. Och så där håller de på- Gubben och Robban. Nästan varje dag. Utom i fredags. Då var grillen helt borta. Gubben hade helt enkelt kortare tålamod och tog ut det på vår grill. Så min underbara grillkväll blev en mysig inne-kväll med stekt kött istället...


Blog Image
En härlig vy över vänern ifrån klädstrecket på Bokstadbaden i Karlstad

Vi vaknade tidigt på lördagen och så snart vi såg solen på himlen så bestämde vi oss för att frukosten skulle få bli en brunch och kastade oss ut på vår baksida för att lapa lite sol. Vi orkade sitta kvar i en halvtimme innan vi kände oss helstekta. Och det är vääääldigt kort tid för två soldyrkare som oss. Vi är ju båda vana hav och vatten och vi gillar inte att sitta mellan hyreshusen och sola. Vi gick in igen och avnjöt en stor brunch medan vi funderade på helgen. Helt plötsligt började vi prata om Karlstad och på skoj kollade jag tågbiljetter dit. Det gick ett tåg om 45 minuter! Och 44 minuter senare så satt vi på det! Helt sjukt, men vi bestämde oss alltså för att åka dit över helgen. Självklart åkte vi till underbara Bomsta och trots att inte vädret var jättebra så är det alltid lika underbart att komma till min underbara och tokiga familj för att grilla, gå på promenad, spela kort och sova i husvagn. Vi tog också en åktur till Edsvalla(!) och Robban hittade ett par glasögon för 10 kronor som han har nu när han läser! Han är ju jättesnygg i glasögon och när han tar på sig den så ser han ut som en liten gubbe...

Blog Image
Vi gjorde också ett besök hos min pappa och där hände något kul. Han lånade ut sin gamla BMW till oss över sommaren. Den är ju enormt stor och lite skruttig och så, men även om vi inte kommer att använda den varje dag så är det är ju SÅ skönt att kunna storhandla och åka runt lite i Stockholm under sommaren. Det är en 730i av årsmodell -92 och som tur är så är en av Robbans stora hobbys att pimpa bilar. Så nu kan vi pyssla på varsitt håll i sommar!
Glada men trötta så tog vi bilen hem ifrån Karlstad igår kväll och när vi äntligen landade i Stockholm så tittade vi på varandra och undrade var den lugna helgen tog vägen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar