söndag 5 april 2009

Blandade härligheter


Denna helgen har vart underbar på alla sätt och vis. Det är härligt att ha en varierad helg tycker jag. Inte kunde den börjat mycket bättre än att vara bortbjuden till Theresa och Per på middag! Jag menar, det finns mat och det finns MAT. Hemma hos T & P kan man räkna med att man alltid blir bjuden på MAT! Till förrätt hade de fixat ihop underbara snittar som vi åt tillsammans med gott vin och till huvudrätt åt vi Moule Frites. Jag som inte har vart i Frankrike hade ingen aning om vad det var för rätt så när jag fick höra talas om vad vi skulle äta så började jag såklart att googla. Rätten består alltså av Blå musslor, pommes frites och aioli/bearnaise. För att ni ska förstå så jag är jag tvungen att låna en bild ifrån recept.nu:


Jag kan säga att detta är den absolut konstigaste men en av de absolut godaste rätter jag har ätit! Perfekt sällskapsmat om man vill sitta och umgås och äta länge. Till efterrätt fick vi även en underbar och somrig rabarber- och jordgubbspaj. Vi spelade Wii och anordnade musicquiz så länge att vi inte var hemma förrän 03.30! Men oj, vilken mysig kväll vi hade.

I går träffade jag Maria och vi begav oss ut till Kistamässan för att besöka Syfestivalen som pågått hela helgen. Det är en mässa fylld med hantverksgrejer och självklart fanns en hel del butiker med papperspyssel som ställde ut. Det var jättekul att gå och strosa bland alla folk och alla saker och det tog lång tid för oss innan vi började shoppa eftersom vi ville kolla på allt först. Men när vi väl satte igång gick det fort att bli av med pengarna... Men oj, vad mycket fint jag fick med mig hem och vilken lyx det är att få känna och ta på papper mm innan man köper dem. Eftersom jag handlar det mesta av mitt material på nätet så är jag verkligen inte van det. Idag har Robban åkt ner till Skåne för att fota lite under veckan, så idag har jag pysseldag! Nu ska jag fortsätta så att jag får något gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar