måndag 27 april 2009

Dammtorkning

Ja, det känns nästan som om jag får damma av bloggen nu efter över en veckas tystnad faktiskt. Jag har funderat på varför det blivit så tyst på sistone och jag har hittat några anledningar, dock är alla övergående och inte så allvarliga: 

1) Jag har vart ute och rest en hel del i Sverige i olika uppdrag och därför kommit ur mina vanliga rutiner 

2) Jag har ersatt en stor del av min pysseltid med träningstid, vilket faktiskt är väldigt positivt. Två styrkepass och två joggingrundor i veckan har det blivit på sistone och om det ska hålla i längden så inser jag att jag måste ta den tiden av min pysseltid.

3) Pysseltorka. Jag har totalt gått in i pysselväggen och inte lyft ett pysselfinger sedan påsk. Jag tror att det blev lite mycket på kort tid till påsk och efter det har jag inte vart lockad av att skapa. Jag har mer fokuserat på mig själv och mitt inre. Men igår hade vi pysselverkstad här hemma med mina vänner och det fick igång min motivation igen kan jag lova! Nu har jag massor av idéer att ta tag i! 

4) Sedan bloggar jag ju för att det är kul och vissa dagar känns det helt enkelt inget kul, så då bloggar jag inte. Men nu känns det kul igen!

Idag åker jag och Robban på vår sista Sverigeturné, till Göteborg och i morgon ner till Helsingborg för att utföra några uppdrag. Det är faktiskt riktigt kul att åka runt tillsammans och se lite nya ställen.

Just det, jag har ju faktiskt något att visa upp! För ett tag sedan gjorde jag, med en stor glimt i ögat, en Sverigebok till Hans och Lisa som numera pluggar i England. Jag var inne på posten och medan jag väntade på min tur så hittade jag en massa vykort på sånt som är väldigt typiskt för Sverige och då väcktes min idé att göra som en pekbok som de kan använda och bläddra i när de längtar hem eller vill visa upp Sverige för sina vänner. För att få pekboks-känslan laminerade jag varje sida och satte vykorten på färgglada papper. Jag valde också en fonetisk förklaring som text, a la Hipp Hipp, för alla ska kunna lära sig texten. Jag tror att gesten blev ganska uppskattad! =)










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar