söndag 20 december 2009

Hemligt julpyssel

Va? Är helgen redan slut?! Oj, vad den gick fort. Jag hann nästan med vad jag skulle, trots att det blev några riktigt sena kvällar. Annars har jag mest vart hemma och tittat ut på den fina snön som dalat ner i helgen. Jag vet inte om det beror på att det är ljusare ute eller om det är vetskapen om att det snart väntar återhämtning och vila bakom knuten, men jag känner mig ändå lite piggare generellt på dagarna, vilket är skönt. Men kroppen ropar efter vila känner jag.

Här hemma har jag pysslat med hemligt julpyssel. Ni vet sånt som inte kan visas förrän tomten är på väg till baka till tomteland. Men jag har även fått beställningar på födelsedagskort, presentkort och bröllopskort och de kan jag ju passa på att visa upp. Idag visar jag ett kort till en färgstark kvinna som fyller jämnt:

Jag kände direkt att jag vill använda färgsprakande knappar i starka färger som får symbolisera denna kvinna. Hon gillar även katter, så några tassavtryck fick också följa med.


Jag valde knappar med olika färg, form, struktur och storlek för att få dem att riktigt poppa ut.


Jag klippte även ut några hjärtan som jag fäste på insidan.

Hoppas att både beställaren och mottagaren blir nöjda!

3 kommentarer:

  1. Superfint kort! Jag älskar knappar!

    SvaraRadera
  2. Vilket fint kort! Vad härligt det var med alla färgglada knappar. Man blir riktigt glad av kortet. Hittade hit från Badanka! En riktigt fin blogg och jag kommer gärna igen.

    God jul
    //Malin Z

    SvaraRadera
  3. å vilken mysig blogg jag hittade här! inspirerande!!

    SvaraRadera