fredag 24 juni 2011

Glad Midsommar!

Äntligen Midsommar! Åh, vad jag älskar denna dag som gör att man äntligen kan börja blicka mot semester och sommar. Dagen och kvällen kommer att spenderas på underbara Resarö i Stockholms skärgård och det ryktas att även Zlatan finns på plats. Han har köpt hus där och för ett par dagar sedan landade en helikopter på en lite grusplan och genast var spekulationerna igång. Jag sätter på mig stora spejar-glasögonen och lovar att återkomma med en rapport.

Igår var jag och Robban på kontrollbesiktning på vårt hus! Det var verkligen jättekul och det betyder att det, så när som på vitvaror och trädgården, är färdigställt. För första gången var vi alltså inne i vårt alldeles egna hus. Oj, vilken häftig känsla! Förut har vi ju bara fått vara inne i ett visningshus. Det var ett team med besiktningsman, representant från Götenehus, byggchefen, målaren och snickaren och vi, och tillsammans gick vi igenom hela huset. Det var väldigt bra byggt sa besiktningsherren och kom endast med synpunkter på klämskador, små underbaretesmissar och någon fog som var dåligt gjord. Han var supernoga och väldigt duktig.

Inför den stora dagen idag har både jag och Robban pysslat till kalaset på Reasrö. Jag har gjort somriga snapsglas med namn på och Robban har gjort snapshäften.

Målade snapsglas med flagga och namn


Fina snapshäften med blå framsida och gul (spegelvänd) baksida


 Lägg extra märke till dunken som smugit sig in uppe i vänstra hörnet... =) 


En glad Midsommar önskar jag alla mina läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar