söndag 15 januari 2012

Kreativitetsplanering

Denna helg har jag äntligen tagit mig tid för lite kreativitet. Jag har haft en hel del beställningar att tillverka, en bröllopsinbjudningar att färdigställa och en hel del nya idéer har äntligen börjat ta fart. Några av dem kan till och med bli verklighet inom kort.

Så har även en kreativ plan tagits fram. Är det något jag är duktig på så är det att sätta upp målsättningar för mig själv och en plan för hur jag ska ta mig dit. Detta är något jag gör på de flesta delar i mitt liv, men jag har aldrig gjort det för mitt skapande. Det känns som om kreativitet är något man inte ska planera eller sätta upp mål för, men jag har börjat tänka om. Det var längesen jag satt nästan en hel dag och bara var kreativ, som jag gjort idag. Och jag tror att det beror på att jag inte prioriterar det. För jag vet ju inte riktigt var det kommer att leda. Bestämmer jag mig å andra sidan för vad jag vill göra och när, så tror jag att det kommer bli mer gjort helt enkelt. Så jag har tagit fram en kreativ planering fram till sommaren. Så får vi väl se om det hjälper.

Här är något av det jag har jobbat med i helgen. Bröllopsinbjudningarna visar jag upp senare, efter det att jag vet att de är utskickade till de inbjudna.

Ett kort till en vän som var i behov av en kram


Hjärtformad Änglaklocka med budskap och vita pärlor



 Ytterligare en Änglaklocka med budskap

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar