torsdag 21 februari 2008

Fårfest i Kil

I helgen har jag hemma i härliga Karlstad igen! Äntligen! Jag mår alltid så bra och blir så lugn när jag kommer hem och får träffa nära och kära och får känna på den lugna atmosfären. Men det är många som ska hälsas på och många man vill träffa...

Den här gången var jag dock lite tveksam till min resa. Mamma hade nämligen förvarnat mig om att vi skulle åka på Fårfest i Kil. Och jag kan lova dig att det var precis lika sjukt som det låter! För dig som aldrig vart på fårfest kan jag berätta att här finns allt (och då menar jag allt) som kommer ifrån fåret; Ullmössor, fårskinn, garner, fårost, ulltomtar, lammkotletter, ullväskor, ullkläder och you name it! Att denna mässan låg i Kil gjorde allt bara ännu roligare och mer värmlänskt än så blir det inte. Trots att det mesta inte var så intressant så fick jag ändå med mig en påse med ull som jag ska använda till inredningsdetaljer.

Blog Image
Blog Image
Blog Image

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar