onsdag 27 februari 2008

Surprise!

De senaste dagarna har det bubblat så mycket i mig att jag nästan har spruckit! Men nu får jag berätta vad jag ägnat nästan all min fritid åt de senaste veckorna. Jag har fixat en 30-års fest åt Robban i all hemlighet! smiley

Det började nästan redan i somras. Jag bestämde mig ganska tidigt för att jag skulle fixa en överraskningsfest åt Robban när han fyller 30 år. Jag såg framför mig hur jag skulle ringa runt till hans nära och kära och be dem att tacka nej till Robbans egna försök till att fixa en fest, för att de senare skulle överraska honom på en annan fest. Nu blev det inte riktigt så. Jag blev sjuk i flera omgångar, vi åkte till New York och det hände andra saker som gjorde att tiden rann i väg och Robban började höra sig för med sina vänner om de ville komma på fest. Som tur var valde Robban att ha ha sin fest, strategiskt nog, under påskhelgen, vilket resulterade i att de flesta redan hade andra planer.

Blog Image

Blog Image

Blog Image

Blog Image

Han blev riktigt ledsen när han började inse att ingen skulle kunna komma och fira hans 30-års dag och han kände sig väldigt bortglömd. Den enda som var glad var jag! Det kunde ju inte bli bättre! Jag satte igång att planera och fixa så gott jag bara kunde och resultatet blev att i princip alla nära och kära kom i lördags och firade Robban och hans kommande 30-års dag! Det var en helt fantastisk kväll som bjöd på både skratt och tårar. Robban anade verkligen ingenting och så här i efterhand har han konstaterat att det var den bästa kvällen i hans liv. Jag kan inte vara lyckligare!

Blog Image

Blog Image

Blog Image

Blog Image

Blog Image

Robban trodde att vi skulle på spelkväll hos några kompisar och att vi bara skulle hämta upp ett spel på vägen i en lokal. När vi kom in hoppade alla fram och ropade det klassiska och unisona: "SURPRISE!". De sjöng Ja må han leva... och vi skålade i bubbel. Sedan blev det buffé, tal och jag hade fixat så att de som inte kunde komma på festen fick skicka in videohälsningar som vi såg på storbild. Detta var riktigt lyckat eftersom det var alla olika typer av hälsningar och inte ett öga var torrt när det var dags för pappa Staffan att lämna en hälsning från familjen i norr.
Alla fick också delta i grupper som skulle utföra uppdrag under kvällen och när de var klara så satte en Live-DJ igång dansgolvet. En riktigt lyckad kväll med andra ord!


Blog Image

Blog Image

Blog Image

Blog Image

Blog Image

Jag vill verkligen rekommendera dig som funderar på att överraska någon med en fest, att göra det. Det är så himla kul och otroligt uppskattat ifrån alla! Jag menar, hur många gånger i livet får man uppleva något sådant? I en snabb undersökning under kvällen visade det sig att ingen, av de 35 som var där, hade vart med på en surprisefest tidigare men att alla verkligen, verkligen önskade sig en.

Blog Image

Blog Image

Blog Image

Blog Image

Blog Image

Blog Image

Hör gärna av dig om du vill ha tips på hur man fixar en sjysst överaskning!

/Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar