söndag 10 februari 2008

Tävlingar på nätet

Under veckan som gått har jag börjat med något nytt, nämligen att delta i kort-tävlingar. Den här veckan är det forumet pyssel.net som anordnat flera stycken med olika teman. Syftet med tävlingarna är först och främst att ge inspiration till att skapa mera och oftast så får man vissa regler att hålla sig till. Det kan vara en skiss på ett kort som man ska följa, färger eller dekorationer som ska vara med eller att man ska "härma" ett annat kort, fast på sitt sätt. Det är jättekul för att bredda sig i sitt skapande och för att prova på nya saker som man annars inte skulle.

Det första kortet jag gjorde skulle inspireras av en chokladask. Jag började fundera på hur min chokladaskar brukar se ut och kom fram till att även om de brukar ta slut ganska snabbt, så blir det alltid en kvar i mitten, och det ville jag på något sätt illustrera med detta kort:

Blog Image
Kort nummer två skulle handla om glädje och mitt resultat blev så här:

Blog Image
Nästa utmaning handlade om att inspireras av någon annans kort. Det ska klart och tydligt synas att man har hämtat inspiration ifrån originalet, men man ska göra det på sitt sätt. Mitt uppdrag blev att inspireras av Fröt som gjort detta kort:

Blog Image

Och mitt resultat blev:

Blog Image
Sedan har jag deltagit i en hel del andra tävlingar också, men ibland får man inte visa sina tävlingsbidrag offentligt innan vinnarna är utsedda, så jag uppdaterar med dem så snart jag kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar