måndag 9 juni 2008

Ny och fin stämpelförvaring

Åh, vad glad jag är för min nya, alldeles egengjorda stämpelförvaring! Och nu är den klar!
Av någon anledning så har mina stämplat förökat sig ganska rejält den sista tiden. Och jag kan bara varna er som är sugna att börja göra kort att stämplar är smått beroendeframkallande. Jag har klarat mig en ganska lång tid med att ha dem huller om buller i en låda där jag har haft både monterade och omonterade stämplar, men när jag nu börjar få en del så börjar jag glömma bort vad jag har och då kände jag att det är dags att skaffa en ny, överskådlig förvaring. Jag har självklart använt mig av min nya favorit- Lamineringsmaskinen.


Jag började med att stämpla upp alla mina EZ-mountade stämplar på vita papper i A5 storlek, sorterade på företag så att det blir lättöverskåderligt.



Jag stämplade även samma motiv på baksidan av pappret, sedan körde jag in pappret i lamineringsmaskinen. Det fina med att montera sina stämplar på EZ-mount är att det fastnar på laminerinspapper, så det var sedan bara att lätt trycka på stämpeln på sin plats.


Jag vill att min förvaring ska vara en plats där jag lätt hittar alla mina stämplar, även de som är monterade på träkloss eller på annat sätt. Därför så valde jag att färgkoda mina olika typer av stämplar. De som är Clearstamps har blåapapper och de som finns på träkloss sitter på bruna papper. På det här sättet har jag bildat ett kartotek över alla mina stämpla på samma ställe och om jag hittar den stämpeln som jag vill ha vet jag direkt också var den finns, om den inte sitter på baksidan.




Sedan tog jag en gammal skokartong och klädde in den i nytt och fint papper och det får fungera som förvaringslåda. Jag har inte skrivit något på arken, utan jag kommer nu göra Tabbar som försättsblad där jag skriver från vilket företag stämplarna bakom kommer ifrån. Nu är det bara att testa och sedan får jag göra en utvärdering om det här var ett bra system, men det känns bra redan nu och det ser banne mig mycket snyggare ut också! (Och vad mycket lättare det känns att köpa fler stämplar nu...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar