lördag 31 oktober 2009

HHooohhOOOooo! En spöklik Halloween!

Kommer ni att träffa några spöken ikväll? Jag har i alla fall träffat flera stycken redan... Alldeles strax ska jag och Robban sticka iväg till en enslig liten stuga i Sörmlands skogar där vi ska spendera kvällen och natten tillsammans med gänget som vi var på slottet i Frankrike med. Vi har redan blivit förvarnade genom att vi ska ta med ficklampor och gummistövlar eftersom man aldrig vet som kommer att hända i natt. Kusligt värre! Självklart vill jag bidra till den spöklika stämningen ännu mer och har därför en liten present med mig. Jag har nämligen på sista tiden blivit nyfiken på en ny liten hobby- att göra designade cupcakes! =) Det är hur kul som helst och jag passade därför på att ta tillfället i akt att göra några skapelser som jag ska ta med till herrskapet i kväll. Så här läskiga blev dem:

Nåväl, spökena kanske inte ser så läskiga ut, men de blev ganska söta i alla fall. Innehållet är brownie-muffins med hallonmousse och garneringen är av sugarpaste.

Det kommer även att vara en pumpa-tövling ikväll och eftersom jag inte hunnit införskaffa någon riktig pumpa, så gjorde jag några sådana här:
Hoppas att jag får vara med i tävlingen! Även dessa är brownie-muffins som är fyllda med smörkräm. Nu återstår det bara att se om de blev lika goda som söta!

2 kommentarer: