fredag 12 augusti 2011

Bor in mig...

... ja det är väl så det kallas, det jag har sysslat med nu i fyra veckor. För nu har det gått precis så lång tid sedan vi fick nycklarna till vårt hus och vi låste upp dörren för första gången. Och sedan dess har jag vart så fånigt lycklig. Det är en sån otroligt härlig frihetskänsla med eget hus, att det nästan är löjligt. Huset känns så perfekt på alla vis och det känns så vi. Lycka!

Första upplåsningen


Dagarna har gått fort och vart både fullpackade och tomma. Robban började jobba i måndags och själv har jag ytterligare en semestervecka kvar, vilket nu har gett mig en vecka där vi har bondat ensamma - huset och jag. Det har vart en bra vecka. Jag går och packar upp småkartonger, sätter upp gardiner, vattnar, sorterar foton, tvättar, solar eller provar ut vilken soffa jag trivs bäst i. Ganska mysigt att få göra allt i egen takt. Det som är lite konstigt är att allt som förut var tråkigt känns plötsligt kul nu. Det är kul att laga mat på nya spisen, kul att dammsuga nya fina golven, kul att tvätta i egen maskin och kul att handla och ställa in i nya, stora kylen och frysen. Ja, jag trivs nog väldigt bra med livet just nu!

Vårt nya (och tomma) hus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar