måndag 5 september 2011

30-års kalas

I lördags åkte vi på 30-års kalas till Resarö. Vi fick äran att komma lite tidigare dit för att hjälpa till med det sista och dricka lite extra bubbel. Mycket mysigt. Det kom mycket folk, var otroligt god mat och stämningen var på topp. Jag fick vara med och bidra med lite kreativitet. Födelsedagsbarnet hade en tanke om att anordna någon typ av färgmarkering på gästerna, beroende på vilken relation man hade till henne. Men hon visste inte riktigt hur det skulle gå till i praktiken. Efter lite klurande blev mitt förslag att gästerna kunde få trä på pärlor på ett armband som man sedan har på sig under kvällen. Varje färg representerade ett påstående i stilen med "Jag har jobbat med XX", "Jag ingår i XX familj" eller "jag har festat med XX". Vi hade 10 färger och självklart kunde man ta fler än en färg. När man sedan minglade runt blev det självklart att prata om de färger man hade på sitt armband. Ganska fiffigt!

Vi använde Kongopärlor och trädde dem på resårband

Självklart var födelsedagsbarnet även värd ett födelsedagskort. Jag insåg när jag satte mig i mitt nya pysselrum att det var lääängesen jag pysslade. Den välkända prestationsångesten kom som ett brev på posten, men försvann faktiskt ganska snabbt när jag väl kom igång. Jag insåg att jag verkligen vill pyssla mer med papper och att jag ska pritoritera och spendera mer tid där framöver. Vad kul det var! Fördelen med att det var längesen jag pysslade är att jag glömt alla fina papper och dekorationer som jag har och många trevliga överraskningar dök upp.

Grattiskortet gick i varma toner, lila, brunt och grönt

Dream, belive, celebrate

Handmade art, made with love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar