måndag 3 oktober 2011

Mjuka paket

Idag har vart en riktigt tråkdag. Jag har  vart sur och trött. Den började med att jag gick upp omänskligt tidigt för att ta mig ända in till stan för att hinna med morgontåget till Göteborg. Där skulle jag på ett spännande möte som jag länge sett fram emot. Robban skulle köra mig till pendeln, men vi kom lite försent så vi fick fortsätta ända in till stan. Jag kom i tid till T-centralen. Problemet var bara att tåget inte gjorde det. De uppdaterade tiden med 5 minuter i tager och efter 15 minuter rullar det äntligen in. Jag går på, hämtar en kaffe, öppnar datorn och sätter mig tillrätta. Och där satt jag i 45 minuter till. Problemet var bara att tåget fortfarande inte hade lämnat perrongen. Tillslut insåg jag att jag kommer inte bara komma försent till mitt möte, jag skulle inte ens hinna ta mitt tåg tillbaka i eftermiddag. Så jag fick snällt hoppa av igen - på Stockholms C.

Så den här dagen kom jag aldrig in i liksom. Nu hade jag tur och fick mötet ombokat till på onsdag, så då försöker vi igen. Bättre lycka nästa gång!

I helgen som gick har jag jag mest latat mig. Och pysslat lite. Det var nämligen första helgen på väldigt länge där jag inte hade något inplanerat. Det där är något som oftast bara är skönt, men som ibland kan vara lite stressande och tråkigt. I helgen var det bara skönt. Jag behövde vila upp mig. Men så har jag också virkat lite. En beställning på två par Baby-Converse blev det. Nu börjar virkningen ta sig. Jag lärde ju mig själv i våras genom att se på you-tube-filmer och nu börjar jag fatta galoppen. Skorna blir fortfarande lite olika stora (antar att jag spänner tråden olika hårt) men det blir inte som det var i början dör jag kunde virka 10 skor i samma storlek, men ingen matchade någon annan. Det är flera som frågat om beställningar på dojjorna, och nu när jag börjar behärska tekniken kanske jag kommer att ta emot fler beställningar. Jag måste ju träna om inte annat! Är någon sugen, så skicka ett mail! De kan göras i rött, blått, rosa och grått än så länge.

Virkade Baby-Converse



Finns i blått, rött, grått och rosa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar