söndag 30 mars 2008

Nu händer det!

Igår slog vi slag i saken på riktigt! Vi letade fram alla grejer hemma som vi inte behöver och la ut dem på Blocket. Vi sålde mycket och fort, så på eftermiddagen gick vi till Statoil, hyrde en mindre lastbil och begav oss ut till Kungen Kurva på jakt efter nya möbler. Vi har dessutom gjort en deal med vår hyresvärd, att om vi målar om hela lägenheten, så betalar han materialet, så vi köpte också en hel del tak- och väggfärg. När vi kom hem hade vi köpt ett jättefint matbord med 6 stolar, massor med färg och en tapet. Så idag ska det fixas, målas, städas och tapetseras (som ingen av oss gjort förut...). Jag lovar att dokumentera hur det går och återkommer ikväll med bilder!

p.s. Vad snopen jag blev i morse när jag trodde att jag var uppe tidigt, men insåg att jag förlorat en timme!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar