söndag 28 september 2008

Härliga höst!

I år är det nog första året som jag verligen njuter av hösten. Jag har alltid blivit extremt trött och deppig när graderna sjunker och mörkret tränger sig på, men nu känner jag verkligen att jag njuter. Speciellt idag när jag passade på att ta en låång promenad medan Robban jobbade. I öronen hade jag Håkan Nessers "Berättelse om herr Roos" och så långt som jag hann lyssna verkar den väldigt lovande!
Blog Image

Annars har det var fullt ös denna veckan. Den största delen har jag spenderat på västkusten, då jag åkte och tränade ett statligt bolags informatörer. Vi gick igenom företagets budskap och skapade ett presentationsmanus av det och sedan övade vi på presentationstekniken. Det gick jättebra och var superkul! Det bästa med att åka bort så där är att man får sova och äta på någon fin konferensgård och att man får tid för sig själv. Nackdelarna med att vara borta är att tiden inte står still, utan livet hemma fortsätter och man måste jobba dubbelt. Även om det tar kraft en stund så funker det ganska bra om man har planerat bra innan och är beredd att det blir sena kvällar.

Jag har ju blivit student också! Hur jag nu ska hinna med detta mitt i allt företagande... Inte så blodigt dock, jag ska ta en 5 p kurs på distans i Vetenskaplig teori så att jag får skriva min uppsats sen. Envis som jag är så ska jag ta min examen, även om jag antagligen aldrig kommer att visa den för någon. Det är ju inte så att man får fler uppdrag i kommunikationsbyrån, bara för att jag har en personalvetarexamen... Men men, det är ett mål jag har och mål är ju till för att nås!

Jag har trots allt hunnit att pyssla lite i helgen också. Det är så skönt att gå och skrota och bara få vara kreativ här hemma. Jag har hunnit med en hel del, men en del är med i tävlingar så därför måste jag vänta med att visa dem här. Och resulatet av min promenad idag ska ni också få senare... 

Det jag kan visa upp är två kort som kommit till på grund av att jag har blivit inspirerad av tavlor. På konferensanläggningen fanns det jättefina tavlor med starka färger och jag bestämde mig för att jag skulle göra kort av de färgkombinationerna och hoppas att korten kan pigga upp i höstmörkret. Jag har märkt att jag älskar att kombinera färger och att jag liksom i djungeln av stämplar och mönstrade papper har glömt bort att utgå ifrån rena färger. Det kommer att bli mycket mer sånt i fortsättningen!

Blog Image
Blog Image

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar