torsdag 11 september 2008

Sommarens förändringar i hemmet







Nu ska jag avslöja vad mitt trick har vart för att hämta ny kraft och energi efter sommarens stora EM-projekt - Det har vart inredning! Vi gjorde ju klart de stora förändringarna i vardagsrummet i våras, men under augusti så gjorde vi även klart etapp 2. Det är så kul att se de stora förändringarna och när man dessutom blir himla nöjd med resultatet så vill man knappt gå utanför dörren... och jag ska visa hur det ser ut hemma hos oss nu.


Till att börja med så köpte vi äntligen en ny TV! Var gamla stora koloss fick vi knappt utanför dörren och den sprakade och knastrade så att man var glad för varje sekund som den inte brann upp... Nu känns det jätteskönt med en mycket bättre TV. Det blev en 32 tums, eftersom vi sitter så nära TV:n i rummet så kändes det alldeles för stort att gå upp en storlek.


Vi är också rörande överens om att ljudet är viktigare än bilden, och vi funderade länge på om vi skulle nöja oss med TV-ljudet och satsa på en Hi-Fi anläggning i stället. En sån där härlig apparat som man sätter på väggen och har en stor hårddisk och det är bara att dundra på. Men efter mycket om och men så vale vi ett surroundsystem istället. Vi kan ju faktiskt koppla in datorn och köra musiken därigenom också.


Efter mycket shopping så kände jag att det var hög tid att pyssla något som jag kunde använda i inredningen. Överallt i inredningsaffärerna finns ju sådana där trasselbollar i olika färger, men jag hittade inga i de exakta färger och storlekar som jag ville ha. Därför köpte jag material för att göra dem själv och resultatet blev jättebra! Jag kör vidare på det turkosa temat och tillsammans med vitt och silver är du SÅ snyggt. Konstigt att jag fortfarande inte har tröttnat på den starka accentfärgen, men jag är glad så länge det känns bra här hemma.

Det blev fyra bollar och efter det så spran jag till Bolia för att hitta något snyggt att matcha dem med. Det fanns så mycket snyggt där att jag knappt kom därifrån alls den dagen, men till slut så valde jag de enkla och stilrena ljusstakarna i silver och det helt underbara fatet med ganska grov struktur. Det är jättefint tillsammans och de klickarna lyfter upp hela vardagsrummet.

För äntligen så har jag bestämt mig för vilken mediaförvaring vi skulle ha. Det blev Ikeashögblanka serie Bestå. Jag säger att jag valde för att Robban har gett upp sina inredningstankar. Han tycker att det är jättekul med inredning, men han tycker tack och lov att jag har ett öga för färger, former och strukturer att han har lämnat över ansvaret till mig. Men han är alltid med och sätter upp och fixar när vi har köpt nya grejer, så jag kan inte vara lyckligare.
Så här ser i alla fall resultatet ut efter ett antal timmar på Ikea där vi fick välja ut varenda liten skruv i den här förvaring.


En liten detalj som jag är extra nöjd över är att vi tog de där spotlightsen som vi var lite osäkra på. De ger ett underbart och lagomt ljus över mina fina bollar! 

Nu står köket på tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar