tisdag 12 januari 2010

Kugghjulen har satts i rullning

Att starta om igen efter nyår känns lite som att sätta igång ett stort hjul i rullning känner jag. Jag kan se en liten miniatyr av mig själv framför mig stå och knuffa på ett jättestort stillastående kugghjul för att få det och på så sätt hela maskineriet igång. Allt tar lite längre tid att göra så här i början och allt ska startas igång samtidigt. Det är skönt att vara igång tycker jag och efter en dryg veckas jobb så känns det som jag har kommit in i vardagen igen. Även om det går lite saktare än vanligt.

Jag och lillasyster bygger snölyktor i mellandagarna

Jag har kommit igång med träningen igen. Egentligen blev det bara paus under senare delen av december då det blev alldeles för mycket att göra på alla plan och träningen blev bortprioriterad. Detta år är det ju framförallt fokus att komma i form till slutet av juli, men även att bli starkare och piggare över lag. Jag har en tendens att gå ut ganska hårt i början av mina träningsperioder men slappnar av lite när jag börjar se resultat. Det är som om jag tänker att "det här var ju enkelt, inte behöver jag kämpa så hårt..." Konstigt egentligen. Man borde ju bli motiverad av att se resultat, men när jag tittat på hur jag funkar så är det den bittra sanningen. Så inför det här året har jag bestämt mig för att strunta i allt vad resultatmål heter och bara fokusera på aktivitetsmål. Jag bryr mig helt enkelt inte om vad vågen eller måttbandet säger, utan jag ska träna 4 dagar i veckan oavsett. Så vet jag ju att resultaten kommer av det och litar på det. 2 styrkepass och 2 konditionspass blir det och just nu är favoriterna BodyPump och DanceAerobics.

Resultatet av lite vinterlek i Karlstad

När det gäller pyssel så har jag flera projekt på gång här hemma. Det är mycket beställningar, projekt som är i designfas plus att jag väntar på en massa material som är på väg hem och allt detta gör att jag inte har så mycket att visa upp här än. Av någon anledning så tog det mesta av mitt basmaterial slut vid jul, så det är hög tid att fylla upp skåpen här hemma. Affärerna har ju fått in massa nytt material inför våren så det är inte svårt att fylla upp kundkorgarna.


Robbans härliga och vintriga träd

Annars börjar det röra på sig i vår bröllopsplanering. I helgen har vi funderat lite kring inbjudningar och färger och kommit en bra bit på vägen till att veta vad vi vill ha. Vi har verkligen tagit fasta på andra pars råd att ha kul när man bröllopsplanerar så än så länge är det bara mysigt, men jag anar att det kommer att det kommer att ta upp mer och mer tid framöver. Nästa lördag ska jag ut och prova lite klänningar med två erfarna fruar, det ska bli skitkul!

En solig glänta i Karlstad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar