onsdag 6 januari 2010

Resultatet av några personliga julklappar

Idag har jag vart och träffat ett par som ska gifta sig i sommar och jag ska göra deras trycksaker. Det är alltid lika kul att träffa andra som ska gifta sig tycker jag nu när jag själv går omkring med en massa frågor i huvudet. Förutom mitt och Robbans bröllop har jag tre bröllop till, än så länge, som jag ska göra inbjudningar, festprogram och vigselprogram till i sommar. Alla är utspridda från maj till augusti så det ska inte vara någon fara att hinna med. Det här med att få vara en del (om än en ganska liten del) i någon annans bröllop är verkligen något som jag tycker är jättekul och jag hoppas verkligen få fler sådana förtroende uppdrag framöver. Jag fortsätter och designar flera bröllopsserier som jag kommer att visa upp här under vintern och våren.

Det hände ju mycket dagarna innan jul. Jag fick många beställningar på julkort och smycken, vilket var superkul! Självklart kunde jag inte visa upp klapparna innan jul, men nu borde det vara säkert, så här kommer några av de klapparna som beställdes:


Ett pärlat armband i vita och rosa sötvattenspärlor. Initialerna på tagsen symboliserar två namn.


En änglaklocka med vita sötvattenspärlor och namnet Astrid i hjärtat


Ett lod att hänga på en kedja med barnens namn och ordet Kärlek


Ett halsband med pojkvännens namn i ett hjärta


En kväll satt jag mig och sydde mina egna smyckespåsar i vitt organzatyg. Längst ner sydde jag även på min tyg-tag med adressen till min blogg. Det tog lite tid, men det är riktigt kul att ha sina alldeles egna påsar!

Jag hoppas att mottagarna blev glada för sina julklappar!

2 kommentarer:

  1. Du är så otroligt duktig och kreativ!!!
    Väldigt vackra saker!
    Kram Linapyssel

    SvaraRadera
  2. Håller med ovanstående, det är alltid lika inspirerande att besöka din blogg!

    SvaraRadera