måndag 2 maj 2011

Lättflörtad

Det är ett stort och roligt projekt som tar mitt fokus nu på det privata planet, vilket har gått ut över bloggen lite på sistone, men ni kommer säkert att förstå när jag berättar vad det är. Jag hoppas att kunna göra det mot slutet av veckan.

Annars var ju påskhelgen underbar! Det kändes som riktig semester med den underbara värmen som var. Vi åkte till Karlstad och spenderade den med nära och kära. Det kändes som om man hann med mycket och ändå hinna vila upp sig. Vi hälsade på två bebisar som vi inte hälsat på tidigare, åt påskmiddag på två ställen, shoppade, tränade, solade, dansade, ölade, åt koldolmar hos mormor och mycket mer. allt man kan tänka sig med andra ord. Även valborg var härlig. Den spenderade vi på finaste Resarö i gott sällskap och knallade ner för att kolla på brasa. Så det är inte utan att jag känner mig lite bortskämd. =)

Något jag har lagt märke till på sistone är att jag är otroligt lättflörtad. Det ska inte så mycket till för att jag ska falla head-over-heals. Som det här tyget till exempel. Jag gick på stan och tittade på helt andra saker när det här underbara Fem-myror-tyget ropade mitt namn och frågade om det fick följa med mig hem. Och jag kunde ju inte motstå en sådan favorit som väcker underbara minnen. Självklart fick det följa med!

Tyget Fem Myror 


Väl hemma så gick jag mest och klappade på det ett bra tag innan jag kände att jag ville göra något med det. Jag ville göra något barnvänligt som passade en nyfödd liten kille, så efter många om och men så bestämde jag mig för att sy en gossig filt. Filtar måste ju gå åt när man är nyfödd, tänkte jag och det kan ju inte heller vara så svårt att sy. Jag hittade en mörkblå fleecepläd i ett skåp som jag klippte sönder och vips hade jag fått den perfekta undersidan av filten. Sedan var det bara att sy ihop den och jag sydde även på en dekorationssöm runt om. Det gick både fort och var riktigt kul!

Färdig babyfilt med undersida i fleece


Det var så kul att jag ville sy mer. Mer, mer, mer! Så jag tog ett mörkblått i trikåtyg och sydde ihop en liten mössa med öron. För att lilla Emil ska kunna vara riktigt snygg i den tillsammans med filten, så klippte jag ut en elefant ifrån fem-myror-tyget och sydde på den som en applikation på mössan.

Babymössa med öron och applikation


Självklart fick Emil ett par Baby-Converse också och ett kort. Han var så otroligt söt i dojjorna och han syntes knappt när han låg under babyfilten, men jag tyckte nog att han såg ganska nöjd ut i alla fall... =)

Även kortet gick i elefant-tema

1 kommentar:

  1. Hejhejhej!!

    Har tittat in här tidigare, men aldrig stannat så länge som nu. Jag googlade på olika bröllopsgrejer och fann din fantastiska sida! Vilken inspiration du gett mig inför vårt stundande sommarbröllop, precis vad jag sökte!

    TUSEN tack!

    /Sofia

    SvaraRadera