onsdag 15 augusti 2012

Personliga Änglaklockor

Det känns verkligen inte som om jag är ensam om att ha en bulle i ugnen. Jag har tre vänner som alla är beräknade i november och bara på vår lilla gata med 19 hus är vi fyra som ska föda i november eller december. Jättekul! Jag tycker annars att det känns som de flesta är födda i mars eller april, men november kanske börjar bli det nya mars... Eller så var bara februari en otroligt tråkig månad i år, så folk fick sysselsätta sig själva... =)

Dessutom märks baby-boomen på beställningarna av personliga Änglaklockor som ständigt ökar. Jag har tillverkat flera modeller med olika namn och budskap under sommaren och det är så kul att få vara en liten, liten del av någon annans babylycka. Det börjar dessutom att bli hög tid att tillverka en egen klocka, så jag passar på att lägga upp lite inspiration, om inte annat så till mig.

Rund Änglaklocka, vita pärlor och rund tag med texten Efterlängtad


Från och med 20:e graviditetsveckan kan fostret i magen uppfatta och känna igen ljud. Inuti Änglaklockan finns en liten boll som dansar runt på en xylofon och avger ett svagt ljud när mamman rör på sig. Genom att bära Änglaklockan långt ner på magen kan barnet höra ljudet. Det magiska och rogivande ljudet från smycket lugnar bebisen under graviditeten och efter födseln kan smycket hängas upp över sängen, vagnen eller vaggan. Barnet känner då igen ljudet och blir lugn och trygg av det. 



 Rund Änglaklocka, vita pärlor och hjärtformad tag med texten Älskad

Änglaklockan är importerad ifrån Mexico där den har sitt ursprung och är av äkta Serling silver. Du får välja på rund eller hjärtformad klocka och tag med valfri text. Till halsbandet kommer också sötvattenspärlor i valfri färg och en kulkedja på 1 meter. Änglaklockan beställs genom att maila mig och kostar 399 kr inkl. porto hem till dig. Räkna med 4-5 dagars leveranstid.

Hjärtformad Änglaklocka, vita pärlor och rund tag med texten Made in Sweden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar