tisdag 20 maj 2008

Beställningskort

I helgen har det vart full fart! Det känns knappt som om jag har suttit ner en sekund, men eftersom det mestadels vart väldigt roliga saker så mår jag ändå väldigt bra och är laddad för en ny vecka! Vi har till exempel deklarerat för vårt handelsbolag, vilket känns jätteskönt att det är gjort. Tack snälla Per för att du finns! Och vi var också på en underbar middag i goda vänners sällskap i går kväll där jag tillsammans med Theresa vann den prestigefyllda omgången av Stockholmsspelet. Dagen idag har bestått av planering och möten inför ett helt nytt bolag som jag kommer att vara en del av i höst, vilket är otroligt spännande och jag återkommer mer om det när saker och ting börjar fastställas mer...

Jag har också tillverkat några kort i veckan och jag är myckt stolt och glad över att säga att jag har fått mina första beställningsjobb! Vad kul det är att tillverka kort åt andra! För det första gjorde jag ett 50-års kort åt min mamma som skulle på kalas och ville ha ett kort i våriga färger. Och den andra beställningen gällde en tjej på jobbet som ville ha två kort att skicka till kompisar som nyligen fått barn. Så här blev mina resultat:

Blog Image
Blommorna är utstansade med QuicKutz och själkarna har jag klippt på egen hand. Etiketten är en tag som hänger helt fritt och sidenbandet är knutet i en rosett och är påklistrad på buketten. Glitterlimmet mitt i blommorna gör att kortet lyser upp lite mer.

Blog Image
Stämpelmotivet kommer ifrån Whipper Snapper och blommorna ifrån Prima. Motivet är målat med ProMarkers och MCP- teknik. Texten är utstansad med typsnittet Cameron.

Blog Image
En kul detalj är 3D-limmet som är på alla bubblor och allt vatten. Det ger känslan av att det är skum på riktigt.

Blog Image
Här är det mesta utskuret på fri hand. Jag ritade för en mall för blommorna och sedan skar jag ut dem. Jag ristade även ett snitt i alla blommor och blad för att kunna vika upp dem och få en 3D-effekt. Texten är utstansad i Studio.

Blog Image

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar