söndag 18 maj 2008

Härlig söndag

Idag har det vart en ganska typiskt söndag i mitt liv: go-frukost, promenad, planering inför veckan som kommer, matlagning, lite egna skönhetsbehandlingar och en film på kvällen. När jag tänker efter så gillar jag verkligen söndagar. Det är när jag har tiden att förbereda mig inför veckan som kommer som jag känner att de veckorna blir som bäst. Jag och Robban sätter oss tillsammans med våra kalendrar och pratar om våra veckor och så funderar vi på vad som behöver göras. Det är ju det som är det häftigaste med att vara egen företagare, tycker jag. Det är en sak att utföra det jobb som man utlovat, men samtidigt som man utför ett jobb så måste man förbereda sig för att sälja in nästa. Även om jag visste att det skulle bli så när jag blev företagare så har det tagit ganska länge innan det har funkat i praktiken. I början är man så uppe i att leverera sitt uppdrag till 150 % att man inte hinner att tänka framåt. Sen står man där när uppdraget är slut och får börja om från början- och det värsta är att ingen betalar för den tiden...
Så även om mitt nuvarande uppdrag håller mig fullt sysselsatt till sista juli, så måste jag redan nu fundera på 1:a augusti. Kan låta stressande för många, men jag älskar det! För mig är varje nytt uppdrag som ett nytt tilfälle för mig att utvecklas- kanske inom något helt nytt och träffa helt nya människor. Det är det som driver mig framåt och jag tycker att kombinationen med långa, lite tryggare uppdrag och korta, snabba uppdrag är helt perfekt.
Blog Image

Min kalender som jag ägnar mycket tid åt varje söndag för att veckan efter ska bli så bra som möjligt.

Idag tog jag mig en promenad till centrum och sprang in på Clas Ohlson för att köpa mig en lamineringsmaskin. Oj, vad kul jag har haft hela kvällen med den! Jag har påbörjat ett jätteroligt projekt som jag tyvärr inte kan visa här en då slutresultatet ska ges bort, men jag lovar att visa upp det så snart jag kan. Jag har 4-5 projekt till nu som jag ska försöka hinna med i veckan. 

Blog Image
Min nya, fina lamineringsmaskin Lasse som kommer att få hjälpa mig i mitt kreativa arbete

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar