onsdag 11 mars 2009

Idag är ingen vanlig dag...

... för idag är det Robbans födelsedag! Hurra! Hurra! Hurra!

Just det, idag fyller min älskling 31 och självklart vankades det frukost på sängen med sång, rosor, ljus och paket. Endast det bästa är gott nog så klart. Som sig bör fick han även ett kort. Robban gillar min enkla och stilrena kort allra mest, så därför gjorde jag ett färgglatt och stilrent kort till honom:


Det blåa pappret är embossat med prickig embossingplatta ifrån Cuttlebug. Det översta hjärtat är embossat med snurklor, det mittersta med prickar och den nedersta är slätt. Alla tre är ifrån QuicKutz - Nesting hearts. Texten är QuicKutz - Jaquline.


Självklart gick hela presentinslagningen i vitt, grön och blått och i paketet låg en prenumeration på en fototidning.

Idag har jag vart och vägt mig också: - 2,5 kg på 6 dagar blev resultatet! Nu är det ju mest vätska som försvinner den första veckan, men det känns ändå bra. Jag märker faktiskt på mig själv redan att kroppen har blivit fastare och att jag har blivit mindre. Det känns som om jag unnar kroppen några veckor med rening och kur. Ut med alla gifter och slaggprodukter och in med rätt sammansättning på kosten och massor med vatten! Alla säger att den första veckan är värst, sedan tänker man inte så mycket på det, och det stämmer säkert, även om inte den första veckan var allt för jobbig. Jag befinner mig nästan hela dagen i en känsla av att inte vara mätt och inte vara hungrig, vilket är en väldigt skön och ganska ovanlig  känsla för mig. Annars äter jag något så fort jag blir hungrig och pendlar mest mellan av att vara hungrig och mätt. Nu känns det som om jag har fått en helt annan stabilitet. Jag har inte heller rört på mig nästan något denna veckan, vilket är skönt för då kan jag ta till det om jag vill gå ner mer senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar