torsdag 12 mars 2009

Let the sunshine in!

Denna veckan har sett lite annorlunda ut jämfört med andra veckor på En liten byrå. Vi har nämligen två stycken Praoelever! Två stycken 15-åriga tjejer ifrån Karlstad som är och hälsar på, varav den ena är min lillasyster Emma. Under veckan har de fått i uppdrag att träna på olika kompetenser som är bra att ha när man är egen företagare och driver en egen kommunikationsbyrå. Och det har de gjort genom att göra två stycken helt egna projekt. I det första projektet ska de ta fram ett helt eget kompendium där de får välja ämne och innehåll själva. De valde tema "Hår" och har nu gjort egna reportage, intervjuer, frågerutor, skrivit om produkter, löshår och fotograferat före och efter bilder. De har vart riktigt duktiga och det ska bli spännande att se resultatet. Det andra projektet är individuellt och går ut på att sätta ihop ett collage som presenterar dem själva. I de här projekten har de fått träning i att vara kreativa, strukturerade, samarbeta, ansvarsfulla och på att göra en presentation. En hel del med andra ord! Och i morgon är det redovisning... 

Jag vet inte om det har blivit kallare här hemma eller om det är jag som har börjat frysa på grund av min diet, men frusen är jag. Därför passade jag på att göra mig en enkel tändsticksask som samtidigt passar in i det nya gula vardagsrummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar