lördag 14 mars 2009

Tack och Hej!

Nu har våra två söta, 15-åriga praoelever åkt hem till Karlstad och det är inte utan att man saknar dem lite. Ett stort tack till Emma och Joline som var här och gjorde ett fantastiskt jobb. Jag tror och hoppas att ni hade kul också. Jag tänkte faktiskt att jag skulle visa upp vad de åstadkom här i bloggen. De fick ju i uppdrag att leda ett eget projekt där de fick välja i princip allt själva och resultatet skulle mynna ut i ett kompendium på ca 10 sidor. Tjejerna valde Hår och gjorde en tidning i ämnet. Resultatet blev skitsnyggt och väldigt innehållsrikt och personligen tycker jag att den platsar på alla frisörsalonger där de väntande kunderna kan läsa lite mer om allt som har med hår att göra i väntrummet.

Tack och hej så länge tjejer!

Igår kväll fick jag och Robban ett ryck att vara lite spontana. Jag är ju ganska begränsad av att inte kunna äta eller dricka något nuförtiden och mycket av det som vi gillar här i livet är ju ganska snabbt förknippat med mat och dryck. Vi vill ju kunna bjuda hem vänner på middag, gå ut och ta en drink, bruncha, fika med kompisar, laga extra god mat hemma o s v. Och allt det där kommer ju. Om en liten stund. Jag hade dessutom tänkt att anordna en Melodifestivalfest här hemma, men när jag började med dieten så kändes det liksom inte riktigt lika kul längre. Men något som jag kan göra är ju att gå och uppleva olika saker. Så igår kväll bokade vi biljetter till finalen på Melodifestivalen i Globen! De har släppt extrabiljetter och vi hade turen att få tag på två. Jag har ju faktiskt aldrig vart i Globen ens, så som (inflyttad)Stockholmare bör man väl har vart där. Det ska bli jättekul och det är ett bra substitut för mig att faktiskt vara på plats och se allt!

I morgon får vi dessutom besök av en massa vänner som kommer och firar Robban så idag ska det bakas och städas! Robban har lovat att göra en egen smörgåstårta så förhoppningsvis kan jag visa upp resultatet här i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar