måndag 25 oktober 2010

Lär känna dina bröst

Totalt ställs omkring 50 000 cancerdiagnoser varje år i Sverige. Av dessa är drygt 7 000 bröstcancerdiagnoser. Omkring en fjärdedel av all cancer hos kvinnor är bröstcancer, som därmed är kvinnans vanligaste cancersjukdom. Mellan 15 och 20 kvinnor insjuknar varje dag.


Ett av de pysselforum jag är aktiv på väljer varje år att vara med och engagera sig för att samla in pengar till Rosa Bandet och detta år är inget undantag. På forumet finns massa duktiga pysslare i alla möjliga material som nu har skänkt handgjorda saker till auktion. Det finns även många butiker som skänker pyssliga paket. Varje dag läggs nya auktioner upp och alla pengar som de bringar in går oavkortat till Rosa Bandet-insamlingen. Det finns en hel del fina saker där att bjuda på: perfekta julklappar, unika varor och presenter till nära och kära. Skynda dit och ta chansen och bidra samtidigt till något gott!


Självklart ville även jag vara med och bidra med det lilla jag kan. Jag har redan skänkt en Änglaklocka som auktionerats ut, men nu ligger en auktion uppe på 2 st silverringar, en med texten "Aldrig Ensam" och en blank som man får välja text själv på. Auktionen är uppe till i morgon tisdag 20.00 och man kommer direkt till den genom att klicka här. Happy Bidding!


Min senast gjorda ring - Hedvig & Herman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar