söndag 31 oktober 2010

Stämpelförvaring

Hösten framkallar en manisk organisations-nazist i mig. Garderoben ska vändas ut och in för att rensas ut, köksskåpen kastas ut för att synas med lupp och mitt pyssel kommer inte undan heller. Det känns som om det ständigt finns bättre, snyggare och effektivare sätt att förvara sina pysselsaker på. Detta år var inget undantag och när jag stod och tittade på min stämpelförvaring kändes det som om det var dags att förnya den. Jag var nöjd med principen att stämpla upp motiven på ena sidan och förvara stämplarna på den andra, men jag var inte nöjd med att förvara dem stående och att jag hade sorterat dem efter företag. Tillslut hittade jag en lölsning som jag tyckte både var snygg och verkade praktisk. Det var Tim Holtz Stampbinder som jag köpte hem ett par av. Jag blev kär direkt! Visserligen rymmer de inte jättemånga stämplar (ca 8 st A5-blad) med de är riktigt snygga och jag är jättenöjd med att ha börjat sortera efter motiv istället!

Min nya stämpelförvaring sorterat efter motiv. Två pärmar innehåller textstämplar och fyra olika motiv.


Inuti pärmen sitter stämplarna fast på baksidan av de uppstämplade motiven

5 kommentarer:

  1. Jepp, håller med dig - TH-pärmarna är underbara! :D

    SvaraRadera
  2. Vad smidigt! Jag funderar också kring förvaring av mina stämplar. Sitter stämplarna i en plastficka?

    SvaraRadera
  3. Tack för ditt avtryck hos mig:) Önskar att du kunde smitta ner mig med denna maniska organisationsbacill;) Tappar orken totalt när höstmörkret sänker sig.
    Kanonförvaring.

    Ha det gott!!

    Kram Tesa

    SvaraRadera
  4. Vad smidigt!!
    Nu har Musqot vaknat till liv;) Välkommen!

    SvaraRadera
  5. Vad snyggt! Smart att stämpla upp motiven och sedan köra det genom lamineringsmaskin (tror bestämt jag behöver en sådan!) Fick för ett tag sedan in de flesta av mina stämplar i pärmar men är allt aningens avundsjuk på dig som har TVÅ pärmar med texter! Sådant har jag alltid för lite av =(

    SvaraRadera