tisdag 16 juni 2009

Mera färginspiration!

Är ni sugna på att skapa mer efter färg? Jag tycker att det är så kul att utgå ifrån snygga färgkombinationer när jag skapar, så att jag lägger upp en till. Ni får gärna hänga på om ni vill. Denna gången finns det inget fysiskt pris att vinna, men jag kan lova att lägga upp alla bidrag i min blogg, så att ni som väljer att vara med blir så hyllade och får så mycket beröm som ni är värda! =)

Det var några som tyckte att det var svårt att skapa med så svala och ljusa färger som det var i förra tävlingen, så denna gången har jag tagit i när jag har gjort mitt färgval. Det blir några av imn favoritfärger i en snygg kombination. Som vanligt är min färginspiration öppen för alla typer av pysslare, så ni kan inreda, snickra, scrappa, sticka, fota, göra kort, smycken eller vad ni vill utifrån färgerna. Självklart får ni använda andra färger också, men det ska tydligt synas att ni har hittat er inspiration i veckans färgval. Denna veckas färginspiration är öppen till söndagen den 28 juni 23.59 och bidragen presenteras här i bloggen dagen efter. Ni skapar helt enkelt något utifrån färgerna, bloggar om det och lämnar en kommentar med länk eller mailar mig ett foto på det ni skapat. Här är färgerna för denna veckan:
Som vanligt hänvisar namnen på färgerna till ProMarkers färgkarta. Jag använder ProMarkers alkoholbaserade tuschpennor när jag färglägger mina stämpelmotiv och eftersom färger kan skifta ganska mycket från skärm till skärm så kan ni jämföra nyanserna själva.

För att göra något nytt denna veckan valde jag att testa Gift Wrapping i veckans färger. Det ar himla kul och kommer garanterat bli fler gånger!

Det är kul att sätta en liten extra detalj på paketet så att mottagaren känner sig extra grattad.

Färgkombinationen blev riktigt snygg med två nyanser av blått och en riktigt sprakande orange.

Ni är väl med och leker med mig, vem vet - jag kanske slänger in ett litet pris i potten ändå! =)

3 kommentarer:

  1. Oj, glömde säga vilken kul tävling/utmaning! Ska försöka få ihop något och det blir verkligen en utmaning för mig för jag gör nästan aldrig något i blått. Så läckert med orange till! :D

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig färgkombination! Har två kort jag måste göra innan söndag och ett av dem kommer definitivt bli med dina färger, blev inspirerad direkt! :D

    SvaraRadera