måndag 17 augusti 2009

Bröllop i Ystad

I helgen har vi vart i Skåne och hälsat på. Det var nämligen en kompis ifrån Karlstad som gifte sig där. Alltid lika kul att gå på bröllop! Speciellt nu när jag så smått börjar forma tankarna på vårt egna. Perfekt med lite extra inspiration.
Annars har vi kört igång och börjat jobba på riktigt idag. Äntligen kan jag faktiskt säga med handen på hjärtat! Skönt att vara så pigg och utvilad att jag känner så. 

Jag har också börjat pyssla lite mer nu. Det är inte utan att man blir lite ringrostig efter sommaruppehållet. Men desto roligare är det att vara tillbaka med fler idéer än någonsin. Jag har dessutom vågat mig på att testa lite nya material. Mer om detta senare i veckan...

Så här blev bröllopskortet till brudparet.
 
Vi fick stilrena inbjudningar i grönt, vitt och silver, så jag gick på det temat när jag utformade detta kortet.
Eftersom vi var ett gäng som lade ett bidrag till deras bröllopsresa till Island så gjorde jag ett kort med en för mig helt ny vikning. I mitten poppar en ficka ut och där stoppade vi våra vikta 500-lappar. Till vänster står en fin dikt och till höger finns plats för våra namnteckningar.

2 kommentarer:

  1. Underbart vackert kort - snygg lösning för pengarna i mitten. :D

    Jag ska själv testa en ny vikning som jag tror kallades nåt med envelope - hittade länk på pyssel.net - då svärfar fyller 80 år snart och önskar sig just resepengar. :D

    *kram*

    SvaraRadera
  2. Här finns så mycket inspiration och hämta!

    SvaraRadera