söndag 23 november 2008

Kreativ sjukling

Igår var jag totalt däckad. Halsontet gick faktiskt över som tur var, men då kom förkyldningen istället... Det känns så konstigt att vara sjuk när man inte är det så ofta. Jag blir så rastlös i hela kroppen av att bara ligga stilla. Men vi gjorde det bästa av det igår. Även Robban ville ha en hemmakväll då han har haft ont i ryggen nu ett tag, så vi bar ut våra täcken och kuddar i vardagsrummet och gosade ner oss i soffan och såg på några avsnitt av Greys Anatomy, en av de bästa serierna någonsin. Sedan lagade Robban underbar mat, så kvällen blev väldigt skön ändå. 

Det var säkert tack vare den lugna kvällen igår som jag kände mig lite piggare idag. Jag är liksom pigg i kroppen men är helt tät i näsan och jag tror aldrig att jag har nyst så mycket på en dag som jag har gjort idag. Men trots detta har både jag och Robban pysslat idag. Robban har gjort nya fotoserier i sin studio och jag har gjort lite blandat pyssel, t ex så har jag lackat sigiller för första gången, vilket visade sig vara svårare än jag trodde. Det droppade ner i ljuset, blev inte varmt rakt igenom och hela lackstången fastnade i pappret. Men tillslut kom jag in i det och då var det ju riktigt kul! Jag gjorde en hel massa som jag ska använda på diverse juliga saker. Det är ju så fint när det är på riktigt.

Blog Image
Sedan har vi suttit och smusslat med lite hemliga kuvert som blev postade idag... Vad det är talar jag inte om förrän de har nått sina mottagare, men jag kan visa en liten sneakpeak på baksidan av dem:
Blog Image

Som ni ser så använde jag en hel del av mina sigiller till kuverten, för att ge dem en lite mer exklusiv känlsa. Jag gjorde alla på ett bakplåtspapper så att jag kunde ta loss dem och klistra på kuverten sen. Tyvärr blev inte alla helt runda, men vad säger man... "Det ska synas att det är handgjort..." *host host...* 
Nåja, man kan inte lyckas med allt första gången. Kuverten har jag också gjort själv för att matcha storleken på innehållet.

Nu är det bara att be till alla post-gudar som finns där ute att de hanterar min post så varsamt de kan så att inte alla sigiller åker av eller går sönder i hanteringen. (Och om de gör det så får ni titta här hur fina de skulle vara...)


Blog Image

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar