söndag 11 januari 2009

Årets första kort

Årets första kort blev ett beställningskort till en vän som ville ge bort en upplevelse till sin kära man. Jag klurade länge på vilket format jag ville ha på kortet eftersom det var mycket text som skulle få plats och jag ville göra det lite spännande och speciellt. Tillslut valde jag att för första gången göra ett Tag-pocket-card med fickar för fyra stycken tags i där jag skrev en del av presenten på varje. På så sätt håller ju öppningen av presenten i sig liiite längre i alla fall... (Det var svårt att fota alla färger så förlåt för dålig kvalitet)
Jag valde att göra kortet stilrent i svart och silver men med några starka färger inuti för att göra det lite mer personligt. Kortet är knutet med en silvertråd som håller ihop det.

När man öppnar kortet ser det ut så här. Man ser delar av tagsen men inte vad det innehåller. För att se innhållet drar man upp tagses en och en i sidenbanden.

Tagsen är av Bazzill-Bling och har alla silverhjärtan som dekoration. På vart och ett står en del av presenten och den sista är tom så att en personlig hälsning kan skrivas in.

Kul att prova ett nytt format!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar