söndag 25 januari 2009

Fler vintagekort

Jag är så himla glad att jag får så mycket beställningskort! Jag älskar att göra kort på beställning till folk, det är både utmanande och inspirerande på samma gång. Tänk, för ganska precis ett år sedan, när jag började göra kort och startade bloggen så hade jag en dröm. Och det var om jag någon gång skulle bli så bra på att göra kort att någon ville köpa mina kort! - "Tänk om någon skickar en beställning på ett kort och betalar för att jag ska göra det!" kommer jag ihåg att jag sa till Robban. Och nu har det hänt. Flera gånger dessutom!

Vanligast är det vänner som ska på kalas, dop, bröllop eller skicka ett kort till någon som de tycker om, som beställer kort av mig. De skickar oftast ett mail till: lina@linakinell.se och förklarar lite om kortet, t ex vad det ska stå på framsidan, vilka färger kortet ska ha och någon ledtråd om vad mottagaren gillar. Sedan klurar jag en stund, tillverkar kortet och levererar det till beställaren, antingen via en träff eller post. Oftast kan jag leverera korten samma vecka, inom 2 - 5 dagar, men ge mig en vecka och du är på den säkra sidan. Jag tar vanligtvis 40 kr för mina kort (+ ev. porto) och då ingår kuvert.

Välkommen med en beställning du med! Det finns alltid en anledning att skicka ett kort till någon du tycker om. Och även om den inte är uppenbar så är oftast den spontana omtanken den mest uppskattade.

Här är ett av mina senaste beställningskort till en tjej i vintagestil:


Den underbara flickan är ett klistermärke ifrån Scraplyckan som fanns i en bunt som jag köpte därifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar