måndag 19 januari 2009

Beställningskort i vintagestil

Precis när året började fick jag en beställning på ett kort i lite gammaldagsstil i murriga färger. Min tolkning var att prova göra ett kort i vintagestil som jag gillar så mycket. Jag har inte provat det förut, men jag har ganska länge sneglat åt det hållet. Duktiga Ewonne och underbara Emily har fått mig att få upp ögonen för dessa kort med lite mer gammaldags stil och mycket mer detaljer. Jag har dock insett att det tar tid att få dessa kort bra för jag upplever att det är ett helt annat upplägg på de här istället för de mer stilrena som jag brukar göra. Det finns dock en ganska hårfin gräns för vad som är för mycket plotter och fina detaljer tycker jag.

Jag har kikat på några fotostämplar som jag kommer att beställa som kommer att passa perfekt in på dessa kort och det har också blivit en stoor beställning på papper häromdagen eftersom jag sag insåg att min hög med starka och klara färger inte alls passade in i den här stilen. Mer shopping till mig med andra ord!

Jag har säkert liftat både en och annan detalj ifrån flera håll för att lära mig den, för mig, nya stilen. Men jag hoppas att det är ok och att ni tar det som en komplimang. Så här blev kortet:

Jag tycker att det är otroligt snygg att ha papper lager-på-lager och där man river i det översta pappret så att detaljer ifrån de under kommer fram. Det är också snyggt att lägga lite glitter på de mörka papperskanterna som jag har sett att duktiga Tettiz gör.


Texten och snurklorna är embossade i silver och jag har också hängt på ett smyckeshänge "Made with love" på en smyckestråd som hänger ner ifrån blomman.

Det ska bli så kul att få hem alla nya saker som gör det lättare att hålla på med den här stilen på kort, men jag hoppas ändå att beställaren av kortet, och mottagaren, blev nöjd med resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar