onsdag 16 februari 2011

Det här med kreativiten...

När jag fick reda på att min leverantör av silverplåt inte längre kunde leverera gick den kreativa luften lite ur mig. Det kändes som om allt jag kämpat för, att få visa upp det jag kan och att få sälja smycken till kunder, var förgäves och att jag skulle få börja om från början igen. Jag bestämde mig för att ta en paus ifrån allt vad kreativitet hette och jag började fundera på vad jag egentligen vill göra med min lediga tid.

När jag väl släppt alla negativa tankar började jag inse att jag har visserligen har lagt ner mycket tid per vecka för att leverera smycken, kort och andra beställningar, men jag kände också att jag saknat att vara riktigt kreativ. Missförstå mig inte nu, jag älskar alla beställningar jag får. Det finns ju ingen större bekräftelse än att någon bär mina smycken och vill betala för något som jag har skapat, men jag kan också känna att tiden för att komma på nya produkter eller prova nya tekniker har försvunnit.

Jag är ju en tänkare av stora mått, så jag nöjde mig inte med det utan jag funderade lite till. Jag började fundera på vad det är jag gillar att göra allra mest och jag kom ganska snabbt på att jag älskar bröllop och vill satsa mer på att ta fram bröllopsserier till andra som vill ha personliga och lite lyxigare inbjudningar, festprogram, vigselprogram, placeringskort, tackkort osv. Men sen känner jag att jag vill låta min kreativitet vara fri och använda tiden till att antingen skicka till nära och kära eller någon kanske blir till försäljning.

Eftersom jag är en sån där som är antingen på eller av så vill jag satsa ordentligt om jag ska ha produkter till salu. Skulle någon mot förmodan hitta produkter i bloggen som man är intresserad av att köpa så är det bara att skicka en förfrågan via mail så svarar jag. Eller så kan man kika in på Signerat där jag har befintliga och aktuella produkter upplagda.

Vilka blir då skillnaderna här i bloggen? Ja, det återstår väl att se. Att vara kreativ är ju mitt sätt att hämta energi i livet, så jag vågar nog lova att jag kommer att fortsätta att försöka inspirera er som har hittat hit, men det kanske kommer att blandas upp lite mer med andra tankar om livet och min vardag. På detta tema kommer jag därför att utlysa en tävling under helgen med fina priser, så glöm inte att kika in på då om ni vill ha chans att vinna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar