måndag 9 februari 2009

Det blev en unerbar helg!

Den här helgen blev helt underbar! I fredags jobbade vi mycket och länge för att sedan få besök av underbara Fredric som kom hit och tillsammans åt vi entrecotefondue med bakad potatis. En perfekt fredag med god mat och härliga samtal över några glas vin. Fondue är verkligen det ultimata sättet att avnjuta god mat med vänner. Man sitter och äter länge tillsammans och inget spring behövs alls.

Som om inte det var nog så blev det nästan ännu bättre igår kväll. Då var vi nämligen bortbjudna på middag hos härliga Herr och Fru Fond! Och vilken middag sen! Det blev 3-rätters med fantastisk mat och vi njöt av varje sekund under kvällen, trots att det blev ganska sent. Vi är verkligen inte vana vid att bli bjudna på middag och det kändes väldigt konstigt att bara sätta sig vid ett dukat bord. Men vi får bjuda igen snart, hoppas jag!

Idag har jag mest jobbat och pysslat lite. Några beställningskort har blivit gjorda, men de kan jag inte visa än, så ni får hålla tillgodo med bilder på min pysslade gå-bort-present till gårdagens värdpar.


Gå-bort-presenten blev en Cookie-in-a-jar som jag har sett för länge sedan på ett amerikanskt forum och som jag nu gjorde en egen variant på. Det är en perfekt present till den som gillar att baka och en ännu bättre till den som inte gillar att baka. Principen är att du fyller burken med alla torra ingredienser som ingår i ett kakrecept. Sedan är det bara för mottagaren att hälla ner allt i en bunke och tillsätta ägg och smör, så är smeten klar!



Till burken bifogar man receptet och beskrivningen hur man tillagar kakan. Det går att använda vilket recept som helst som har mycket torra ingredienser.



Jag tycker dock att burken är fin som den är och går lika väl att ha som prydnad, så välj en kaka med ingredienser som ser fina ut. Jag valde ett recept på American Chocolate Cookis med Non-Stop i som jag hittade i Ica Kuriren .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar