torsdag 12 februari 2009

Guuult!

Idag är jag bakis. Ja, alltså jag var inte ute igår och jag drack inte en droppe alkohol igår. Däremot anordnade vi konferensen på Arlanda igår som vi har jobbat med i snart ett halvår. Det var fullt ös och det gick jättebra! Men jag blir alltid så bakis dagen efter ett stort projekt har tagit slut. Jag känner mig trött, virrig, rastlös, sliten och har väldigt svårt att fokusera på något. Precis som om när man är bakis, fast utan illamåendet alltså. 

Det är som om kroppen har ställt in sig och laddat upp inför en sista strid de senaste veckorna och när slaget väl är över så vill den bara vila och gå i dvala. Men det är nog viktigt att man lyssnar ordentligt på kroppen och tar det lugnt emellanåt innan det är dags att ladda batterierna igen inför nästa projekt. Kroppen är ju faktiskt ganska smart och den vill ju mig bara väl.

Trots att det har vart mycket jobb de senaste dagarna så har jag ändå hunnit med att pyssla ihop några kort som jag fått på beställning. Det är så skönt att kunna sätta sig och skapa när det är mycket runt omkring mig. När man väl har börjat så är det omöjligt att tänka på något annat och det är som en meditation för mig som är en motsats till mitt annars ganska hektiska liv.

Den här gången fick jag en beställning på ett kort i årets färg: Guuult! Eftersom en av mina favoritkombinationer just nu är gult och grått så bestämde jag mig för att låta hela kortet gå i de färgerna. Det blev en riktig utmaning, men eftersom jag älskar att skapa efter färg, så var det såå kul! Jag fick också en anledning att använda mina nya stämplar ifrån Doodle Factory. Är de inte underbara?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar