fredag 6 februari 2009

Elegi

Nu har jag börjat bli vän med bildbehandlingsprogrammet i Macen också, men jag saknar redan Photoshop, så jag antar att det blir till att inhandla det snart. Men jag måste säga att det är riktigt stor skillnad på färgerna på skärmen om man jämför den här datorn med min gamla. Jätteskönt med så klara och starka färger när man redigerar foton.


Denna veckan har det ena paketet med pysselmaterial avlöst det andra här hemma. Nästan alla de stora pappersbutikerna på nätet har haft stora utförsäljningar av sina papper för att få plats med vårens nyheter och självklart har jag passat på att fynda! Jag har också äntligen fått hem många underbart fina fotostämplar som jag har provat att leka med.

Just nu pågår det ett stoort bloggparty på initiativ av Allt om scrap vilket innebär att deras designteam har lagt upp egna tävlingar och många av dem är riktigt inspirerande. Den första utmaningen jag satte tänderna i hittade jag i Miss Mians Blogg och det var att göra ett kort utifrån låten "Elegi" av Lars Winnerbäck. En otroligt bra och vacker låt som väcker många känslor inom mig. Jag fastnade dock för det svart-vita bildspråket i hans video och skapade ett kort utifrån det.

Stämpeln är en fotostämpel ifrån Stampsmith (thx again Estelle for the lovley stamps and all the extras!) som jag stämplat på glossypaper för att få en fotokänsla i det. Jag ser att detaljerna är svåra att se, så jag får fortsätta att leka i mitt redigeringsprogram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar