lördag 7 februari 2009

Färgutmaning

Finns det något jag älskar så är det olika färgkombinationer! Få utmaningar kan inspirera mig så mycket som att kombinera olika färger med varandra. Därför är jag en flitig besökare av Kristina Werner som varje vecka presenterar en ny färgkombination som man ska skapa efter. Jag har aldrig deltagit i själva tävlingarna, eftersom det inte är så viktigt för mig, men färgkombinationerna har alltid inspirerat mig till många kort.

Den här veckan ser färgkombinationen ut så här:

..och de blev lite av en utmaning för mig som ofta skapar med mycket skarpare färger än så här. Men när jag väl la fram de papper jag ville använda så kunde jag nästan inte sluta, jag ville skapa mer, mer, mer med de här härliga vårfärgerna! Jag passade på att göra ett beställningskort i de här färgerna och jag hoppas att inte mottagaren av kortet kikar här...

Jag hoppas att ni kan se likheten i färgerna, även om jag inte har ett bra bildbehandlingsprogram än. Jag hade många papper som jag ville använda, men jag ville ändå bevara det vita och ljusa i kortet, därför blev det ganska mycket lager-på-lager. Stämpeln kommer ifrån Whipper Snapper och hans blommor och siffran 30 är blingade med Stickles.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar