söndag 15 februari 2009

Jag är nykär!

Ja, då har kärleken slagit in på allvar. Så här på dagen efter Alla Hjärtans dag. Det är ju ingen hemlighet att jag har en enorm kärlek till papper. Och anledningen till det är att jag älskar färg och struktur. Länge nu har jag gått och sneglat på olika handgjorda papper för att testa lite olika strukturer. Mulberry papper är något jag vart väldigt nyfiken på att testa och när jag såg att de har fått in det på Panduro i stan så bestämde jag mig för att slå till för att testa. Problemet var bara att det kostade 59 kronor för 10 stycken A4 papper, och då var alla i samma färg. Inget vidare vänligt startkit alltså. Jag bestämde mig för att leta upp något bättre på Ebay och kom genast till en thailändsk leverantör av handgjort papper. Där fick jag 100 papper, alla i olika färger och i A3 dessutom för 10 dollar + frakt. Totalsumman slutade på ca 150 kronor! Jag fick hem paketet 3 dagar efter jag betalade och blev helt hänförd av det omsorgsfullt packade paketet med underbara torkade blommor med som en gåva dessutom.

Mina härliga papper som kommit hem till mig för att inbringa lite ny kreativitet. Mulberrypappret är gjort av fibrer ifrån Mulberryträdet och det som är härligt med det är att fibrerna är väl synliga och det blir underbara kanter när man river det som gör att det känns lite luddigt.

Idag har jag äntligen fått tid att leka med pappret och inspirationen fick jag ifrån Ninas härliga skiss. Jag är ju fortfarande helt nybörjare på detta material, så det kommer ju att bli finare alster så småningom men pappret är helt underbart att jobba med! Så här såg skissen ut som vi fick att gå efter:


Och så här blev mitt bidrag:

Jag vet inte om det var de fina färgerna på papprena eller Ninas fina skiss, men plötsligt fick jag vårkänslor och kortet fick leva lite sitt egna liv. Det blåa pappret är blött och rivet och där kan man se den härliga rivna känslan. Blommorna är de torkade blommor jag fick med i min beställning och stammen till trädet med de rosa blommorna är avklippta ifrån några kvistar som står i en kruka i vardagsrummet här hemma. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar