torsdag 19 februari 2009

Vårkänslor!





Idag har det blivit en renovering i mitt yttre. Klippning och slingor och inte minst nästan två timmars avkoppling och omhändertagande. Mycket härligt! När jag gick ut ut salongen så sken solen och en våg av vårkänslor sköljde över mig! Så där härligt som det gör när de första vårtecknen kommer. Visst var det kallt ute och solen kikade bara fram genom ett par moln, men det kombinerat med att känna sig vårfin i håret gjorde att jag blev glad! När man går hem ifrån frisören går man förbi en blomsteraffär och jag sprang in där och spontan-shoppade lite blommor. Titta vilka underbara tulpaner som fick ett nytt hem:


Två buketter av dessa otroligt fina tulpaner lyser som solar hemma hos mig just nu! Perfekt när man kommer hem sent en mörk kväll. Man får verkligen energi av de här.



Jag vill ju inte bara ha snittblommor utan även få in lite vår i fönstren. Jag hittade dessa otroligt söta blommorna som gillar sol, vilket passar perfekt i våra  fönster i vardagsrummet. Blomman heter fönsterlilja och finns i många olika färger. Jag gillar dock den här vita varianten.



Det blir som små bollar med blommor och jag tycker att de ser så söta och glada ut när de blommar. Jag är ju som sagt inte speciellt duktig på det här med blommor, men det är kul när de blir en del av inredningen. Då blir dem som mina små barn.


Så nu har vi vår här hemma också!

Eftermiddagen och kvällen har jag spenderat ute på Stockholmsmässan i Älvsjö där Ung Företagsamhet Stockholm har sin regionala mässa. Jag har fått ett hedersuppdrag att sitta i juryn för att ta fram mässans bästa säljare, vilket är ett otroligt roligt och tufft jobb. I kväll har vi tagit ut de 40 bästa säljarna och imorgon ska de intervjuas och grillas tills vi har en vinnare. Om du har vägarna förbi i morgon kan jag verkligen rekommendera ett besök då mässan är proppad med unga entreprenörer med roliga och häftiga affärsidéer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar