lördag 28 februari 2009

Vilken show!

Vilken härlig helg jag har haft! I torsdags var jag, Robban och mina systrar på Bounce - Caution som var på Orionteatern på Söder. Det är en dansshow på temat att utmana sina rädslor, och det står i programmet att man ska ha på sig oömma kläder, att man står upp hela showen och att om man tycker att det är lite läskigt med höjder, blod och hundar så är det här föreställningen för dig! Vi visste ju inte riktigt vad vi skulle förvänta oss när vi gick dit, så vi var alla ganska pirriga. Vi var även förra året på deras show Gökboet som var bland det bästa vi hade sett, så vi hade ändå ganska höga förväntningar.

Lokalen var skitcool att komma in i. Det kändes som en gammal fabrikslokal som var lite dimmig, golvet var ojämnt, det var tejpade kryss lite överallt på golvet och det fanns ramper längs väggarna. Jag kommer inte att skriva så mycket mer om showen. För att det går inte att beskriva. Det var helt enkelt den bästa kulturupplevelsen jag vart på!! De är så jävla grymma både individuellt och tillammans som grupp och det var så många element som var innovativa. Vi i publiken fick gå runt på golvet och vara med i showen i allra högsta grad. Jag kan ju avslutningsvis säga att de kommer att hålla på april ut och jag kan i allra högsta grad rekommendera ett besök till föreställningen om du vill se en häftig och annorlunda föreställning. Jag kan lätt tänka mig att gå en gång till. Men skynda dig, biljetterna börjar att ta slut! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar