söndag 22 februari 2009

Pysselverkstad

Wohoo! Idag har vi haft en jättemysig pysselverkstad här hemma! Några vänner kom hit och jag öppnade alla dörrar till mitt pyssel på vid gavel. Jag började med en kort introduktion och berättade lite om de grundläggande verktygen och visade bland annat papper, stämplar och dekorationer. Efter en liten släng av prestationsångest var snart alla igång med sitt skapande. Kort skapades, tankar formades och tändsticksaskar kläddes in. Jag tycker att det är så otroligt inspirerande att se andra skapa. Jag som ofta sitter själv vid mitt bord och pysslar är ju så van vid mina egna tankegångar och sätt att göra saker på. Därför lär ju även jag mig så mycket av att bara sitta och titta. 

Jag tror och hoppas att alla var nöjda och ett förslag som kom upp var att vi skulle ha pysselverkstad 1 gång i månaden framöver, och det är väl ett gott betyg måste jag säga!

Just idag blev det inte så mycket pysslande för egen del, jag var så uppe i alla andras skapelser, men jag kan ändå visa upp ett kort som jag gjort tidigare. Det är ett beställningskort gjort med beställningen om ett kort i vårens färger:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar