söndag 28 mars 2010

Budskapsarmband

Arbetsveckan slutade underbart. Det var en sådan där vecka där jag han klart allt jag skulle gjort under veckan redan på torsdagen. Så när jag druckit mitt morgonkaffe och gjort min dagliga bloggrunda på fredagsmorgonen så hade jag två val. Antingen kunde jag jobba på lite till och börja med nästa veckas saker. Eller så kunde jag dagen av och ägna mig åt rekreation. Efter en blick på termometern som visade + 12°C och med en tanke på senaste tidens magkatarr som gjort sig allt mer kännbar, så bestämde jag mig genast att gå ut och gå en sväng. Jag stoppade in en bra bok i öronen (ja, alltså i mp3-format), satte på mig joggingskorna och begav min iväg på en långpromenad. Det slutade i en shoppingrunda på stan. Shit vad mycket kul det finns i affärerna nu! I love våren! Massor med inredning i härliga färger som gör att man längtar till sommaren och modet för sommaren som verkligen passar mig med mjuka och svala färger blandat med det lite hårdare och mörka skinnet. Jag fick så mycket inspiration och kunde verkligen kunnat handla hur mycket som helst. Visst, det var ju dagen efter löning, men vi har ju ett bröllop att spara till också, så jag fick nöja mig med en väska, tröja, några meter tyg och lite förvaringslösningar till köket. Sen tog jag tunnelbanan hem igen...

På kvällen väntade en afterwork (för det är ju veckans jobb räknas och inte dagens, eller hur?) på Vapiano i goda vänners sällskap och en lördag full av pyssel i hemmet. Mysigt på något sätt att baka, sy, klippa och klistra, organisera om och laga mat. Kände mig som en riktig husmor här hemma medan Robban var på stan med några smakråd och provade bröllopskläder.
Idag har det vart bokföringsjobb för hela slanten, men det är faktiskt inte så tråkigt som det låter. Jag får en enorm sinnesro när allt är klart och jag känner att jag har koll på allt och att det är som det ska. Mycket skönt.

Tänkte visa upp några fina armband som gått iväg för ett tag sedan:

Ett armband med budskapet "I´ll never walk alone" som gjordes i två exemplar och köptes som gåva av en brud till sina två tärnor.


Ett enkelt och stilrent armband som kan användas som lyckoamulett

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag kollade efter din monter på barnmässan i Karlstad. Hörde att du var sjuk och inte kunde komma, synd! Det hade varit jättekul att sett dina vackra smycken i verkligheten.

    Hoppas att du haft en bra helg!

    / Nilla

    SvaraRadera