torsdag 4 mars 2010

Thursday Tribute #13 - Eva Andrén

Torsdagen är här och med liiite värme och liiiite sol under dagen så är det faktiskt med extra mycket värme och kärlek som jag gör denna veckas hyllning! Varje vecka hyllar jag någon som inspirerar mig för att sprida lite extra uppmärksamhet och uppmuntan till alla kreativa själar därute. Detta kallar jag Thursday Tribute och till min hyllning ingår också att jag skickar ett handgjort kort till personen.

Av någon anledning kommer jag att tänka på låttiteln "En tuff brud i lyxförpackning" när jag tänker på denna tjej. Jag har ingen aning om varför eller några som helst belägg för min tankegång, så det är nog hennes tuffa kort som skriker attityd! I dag hyllar jag dig Eva aka Muffin!


Det är något med kortmakare som har en speciell stil på sina kort. Jag faller som en fura för det tydliga, enkla och kraftfulla i en serie med kort som man tydligt ser vem avsändaren är. Egentligen behöver jag inte ens gilla stilen på korten speciellt mycket, men jag älskar helheten. Dina kort, Eva, är precis sådana kort som jag älskar! Både för att de är så tydliga, men även för att jag älskar din stil! Du kan verkligen konsten att göra kort som man blir glad av! Din otroliga förmåga att matcha och mixa färger med varandra och även former och material med varandra utan att resultatet ser rörigt ut är helt outstanding.

Ett iskallt kort av Eva

Sedan har vi ju hela kapitlet med din färgläggning Eva. Var har du lärt dig att färglägga så underbart? Och kan du lära ut? =) Oavsett om det är färgstarka motiv eller ljusa och mjuka så lyckas du alltid att få dem så mjukt skiftande i olika nyanser så att stämpelmotiven får liv. Du ska bara veta hur mycket tid jag lagt mer för att försöka lära mig och härma din färgläggning som enligt mig är helt underbar!

Underbart kort av Eva

Något som jag verkligen gillar med dig är att du verkar ha så kul när du gör dina kort. Jag har självklart ingen aning om det är så, men det känns så. De är alltid så lekfulla, färgglada, roliga rubriker, nya material, häftiga stämplar, och fulla av nytänkande. Jag gillar det starkt och de smittar av sig med sin energi. Det blir liksom inte så allvarsamt och seriöst utan mer kul på detta sätt.

Ett riktigt Eva-kort

Eva, du är en grym kortmakare som jag har stor respekt för och ser upp mycket till. Du inspirerar verkligen med allt ditt pyssel och den här är min hyllning till dig!

5 kommentarer:

  1. Hej! Jag hittade din blogg för ett tag sedan och tycker att din "torsdagshyllning" är toppen! :D De flesta känner jag till hittills men rätt vad det är så dyker det upp ett spännande bloggtips! :D Evas blogg besöker jag ofta och ser henne som en god bloggvän! :) Jag kommer att kika in här snart igen, tack för en inspirerande blogg! :D Ha en fin fredag och helg! Kram!

    SvaraRadera
  2. Eva!!! Är en toppen tjej i alla väder!!
    Vi blev vänner en sommar dag när jag träffade henne ligganders på alla fyra bedjade framför nya papperställ i en affär... hii la mig på alla fyra brevid.....

    Perfekt hyllning vill instämma i allt du säger1 är själv lycklig ägare till ett paå Kort!!

    SvaraRadera
  3. WOW!!!! Tusen tack för detta Lina, du anar inte hur glad jag blir! Jag är ofta inne hos dig och kikar (även om jag är dålig på att lämna spår efter mig) och jag har följt dina tributes och tycker det är en underbar idé! Att jag skulle få sälla mig till denna skara kunde jag inte drömma om, jag trodde inte ens du visste vem jag är....

    Tack så hemskt mycket, nu är jag så mallig och sprallig att jag inte vet vad jag ska göra med mig själv! :D Oj, vad jag ska pyssla i helgen!

    Min dotter pysslar smycken och du ska veta att så sent som förra helgen visade jag henne din blogg för att hon skulle ha några riktigt snygga smycken att inspireras av, din blogg är ruskigt inspirerande!

    ♥ ♥ ♥ Stor KRAM från en mycket glad och stolt Eva/Muffin!

    SvaraRadera
  4. Härlig motivering och ett bra val!:D

    SvaraRadera
  5. Denna tjejen har jag fått äran att träffa LIVE!
    Å hon är verkligen en tjej i lyxförpackning ;)
    Söta Muffin! Hon är en supergo tjej och pysselvän =)

    Å att hon dessutom är en hejjare på att skapa kort gör ju inte saken sämre!

    Stor kram Petra

    SvaraRadera